Wednesday, December 10, 2014

UR8 voor Exchange 2010 SP3? Wacht nog maar even

Nadat Microsoft gisteren de nieuwe verzamelupdates voor Exchange 2007, 2010 en 2013 uitbracht is het altijd even spannend. Wie installeer ze als eerste, wie loopt tegen problemen aan?

Op dit moment melden twee afzonderlijke gebruikers op Tweakers.net dat zij een issue zien na installatie van RU8 op Exchange 2010 SP3. Het gaat hierbij om Outlook 2010, niet 2013 en alleen in online mode. Gebruikers zien Outlook vastslaan na het aanmaken van een nieuw item, bijvoorbeeld in de agenda.

In de event logs van de servers word een event gemeld die vergelijkbaar is met deze:

Watson report about to be sent for process id: xxxx, with parameters: E12, c-RTL-AMD64, 14.03.0224.001, M.E.RpcClientAccess.Service, M.E.RpcClientAccess.Handler, M.E.R.H.ViewCache.IsRowWithinUnreadCache, System.IndexOutOfRangeException, 8e38, 14.03.0224.001.
ErrorReportingEnabled: False

Een call is geopend bij Microsoft en ik ben aan het kijken of ik dit issue kan reproduceren. Totdat meer duidelijk is zou ik even wachten met de installatie van de laatst updates... Maar dat advies geef ik eigenlijk iedere keer.

2 comments:

Unknown said...

Ik ben 2 dagen aan het zoeken geweest naar de oorzaak van het "vast lopen" van Outlook (de herinnering service kan niet gestart worden en client bewerking mislukt) maar gelukkig vandaag rond de middag de eerste news posts waarin werd aangegeven dat het niet Outlook was maar Exchange SP3 RU8.....

Ward Vissers said...

Update Rollup 8 v2 For Exchange 2010 SP3 (KB2986475)
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=45225
;)